روش های ثبت شکایت

در ایران برای ثبت شکایات در مورد مسائل مختلف مانند خرید محصولات نامناسب، ارائه خدمات نامناسب، تخلفات رانندگی و غیره، روش‌های متعددی وجود دارد. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

ثبت شکایت در سامانه شکایت‌های مردمی: سامانه‌ای است که توسط دولت ایران ایجاد شده و افراد می‌توانند به صورت آنلاین در آن شکایت خود را ثبت کنند. این سامانه تلاش می‌کند تا شکایت‌های ارسالی را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کند.

تماس با خدمات مشتریان: بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات خدمات مشتریانی دارند که افراد می‌توانند با تماس با آن‌ها شکایت خود را ارائه کنند و درخواست رسیدگی به آن را داشته باشند.

√ ثبت شکایت در کلانتری: افراد می‌توانند شکایت خود را در کلانتری ثبت کنند. پس از طی پروسه‌ای، درنهایت پرونده از کلانتری به دادسرا ارجاع می‌شود.

مراجعه به دادگاه‌ها: افراد می‌توانند به دادگاه‌ها مراجعه کرده و درخواست رسیدگی به مسئله خود را ارائه کنند. در برخی موارد، می‌توانید درخواست خود را به صورت نامه به دادگاه ارائه دهید.

تماس با مراجع قضایی: برخی از مسائل را می‌توان به صورت مستقیم به مراجع قضایی معرفی کرد و از آن‌ها درخواست رسیدگی به مسئله خود را داشت.

تماس با سازمان‌های مرتبط: در برخی موارد، شکایت از مسائل مختلف مانند آلودگی هوا، نامناسب بودن محصولات و غیره ممکن است به سازمان‌های مرتبط ارجاع شود. در این صورت، می‌توانید با تماس با آن‌ها شکایت خود را ارائه کنید


مطالب سایت

ما با ارائه خدمات وکالت برای همشهریان اسلامشهری به بهترین شکل از حق‌وحقوق موکلین خود دفاع می‌کنیم.